Verenigingen

In onze gemeente zijn de volgende verenigingen actief:

Vrouwenvereniging “Hanna”

Vrouwengespreksgroep

Jeugdvereniging -10 “De Goede Herder”
Groep 5 en 6 van de basisschool.

Jeugdvereniging -12 “Josia”
Groep 7 en 8 van de basisschool.

Jeugdvereniging +12 “Samuel”
Klassen 1 en 2 van het voortgezet onderwijs.

Jeugdvereniging +14 “Daniël”
Klassen 3 en 4 van het voortgezet onderwijs.

Jeugdvereniging +16 “Timotheus”
Voor jongeren van 16 jaar en ouder.

Vereniging voor jongbelijdende leden
21 tot 30 jaar.

Zangvereniging “Eskolkoor”
Zangvereniging “Eskolkoor”.

Kinderkoor “Hamaӓlôth”
Groepen 3 t/m 8 van de basisschool.

De gezamenlijke activiteiten van deze verenigingen worden gecoördineerd door het Verenigingscontact, de contactcommissie voor de verenigingen. Deze commissie bestaat uit afgevaardigden vanuit de leiding van de diverse verenigingen en staat onder voorzitterschap van een lid van de kerkenraad. Het Verenigingscontact vergadert twee keer per jaar. Tussentijdse vragen van verenigingsbesturen kunnen te allen tijde aan de voorzitter van het Verenigingscontact worden voorgelegd.

Voorzitter: Oud. M. Schot, T: (030) 639 04 28; E: m.schot@eskol-kerk.nl

Al deze kringen zijn toegankelijk voor leden en doopleden van onze kerkelijke gemeente en van andere Gereformeerde Gemeenten. Na toestemming van de kerkenraad kunnen ook leden van andere kerken of gemeenschappen lid worden.

Kringen

In onze gemeente zijn de volgende kringen actief:

Vrouwengespreksgroep

Bijbelkringen
In onze gemeente zijn zes Bijbelkringen actief. Zij zijn geografisch ingedeeld. Daarbij is uitgegaan van de wijkindeling van de gemeente. Dit heeft tot gevolg dat de leden van een Bijbelkring bij elkaar in de buurt wonen en dat er geen indeling is voor wat betreft de leeftijden. Elke Bijbelkring heeft 10 tot 15 leden.

Bijbelkring Oude Dorp

Bijbelkring Noord-West

Bijbelkring Noord-Oost

Bijbelkring Zuid-Oost

Bijbelkring Zuid-West

Bijbelkring Zuid-Woensdag

Leeskringen

In de gemeente zijn enkele leeskringen die in principe eens in de maand bij elkaar komen om met elkaar een werk van één van onze oudvaders te bespreken. Bij de indeling is zoveel mogelijk rekening gehouden met de wijkindeling van de gemeente.

Leeskring 1
Dinsdag

Leeskring 2
Donderdag

Al deze kringen zijn toegankelijk voor leden en doopleden van onze kerkelijke gemeente en van andere Gereformeerde Gemeenten. Na toestemming van de kerkenraad kunnen ook leden van andere kerken of gemeenschappen lid worden.